Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Kampania promocyjna kursu online

 Czas czytania: 3 minut

Tak jak zapowiedzieliśmy, w ostatnim artykule naszej Akademii dla twórców kursów pomożemy ci w zaplanowaniu skutecznej kampanii promocyjnej twojego kursu online. Podpowiemy ci, jakie konkretnie kroki powinieneś podjąć, aby sprzedaż autorskiego szkolenia była dla ciebie satysfakcjonująca.


Zadbaj o odpowiednią stronę docelową kursu

W pierwszej kolejności powinieneś zadbać o stronę docelową swojego kursu, czy własną witrynę lub serwis, poprzez który będziesz sprzedawał swoje szkolenie. To właśnie tam będzie kierowany ruch z prowadzonych działań reklamowych, dlatego strona powinna prezentować się możliwie najbardziej profesjonalnie. Sprawdź, czy na pewno wszystkie elementy działają poprawnie, dokładnie przeanalizuj treść strony i przetestuj jej funkcjonalność. Możesz poprosić o wsparcie profesjonalistę: np. specjalistę od UX/UI.

Skonstruuj lejek sprzedażowy

Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać swój kurs w oparciu o przejrzystą strategię, potrzebujesz lejka sprzedażowego. Zakłada on proces, który musi przejść twój potencjalny klient, aby finalnie stać się szczęśliwym posiadaczem dostępu do szkolenia. Na górze lejka sprzedażowego umieść działania, które mają na celu zaznajomić odbiorcę z twoją działalnością. W środku lejka powinny znajdować się elementy racjonalizujące zakup (np. wysyłka newslettera czy propozycja dodatkowych materiałów). Ostatnia część lejka to już działania doprowadzające do konwersji, czyli np. indywidualny kontakt z klientem, kampania remarketingowa lub przesłanie kodu rabatowego.

Zbuduj landing page

Alternatywą dla własnej witryny internetowej do sprzedaży kursu online jest landing page, czyli tzw. strona lądowania. Możesz zbudować ją np. przy użyciu popularnego serwisu landingi.com. Landing page to dużo mniej skomplikowana strona niż pełnowymiarowa witryna, jednak równie dobrze nadaje się do promowania i sprzedaży kursów online. Pamiętaj, że jedno nie wyklucza drugiego: posiadając własną stronę internetową, możesz dodatkowo stworzyć landing page, który np. będzie miał za zadanie zbierać adresy do twojej bazy mailingowej.

Przygotuj harmonogram postów na social-media

Na około 2-3 tygodnie przed planowanym startem sprzedaży twojego kursu przygotuj harmonogram postów do swoich mediów społecznościowych. Oczywiście powinieneś chwalić się kursem od samego początku, jednak to właśnie te kilka tygodni przed i po publikacji szkolenia są kluczowe. Wówczas powinieneś publikować z większą intensywnością, a etap przygotowawczy należy wzbogacić o zaprojektowanie kreacji graficznych i strategii komunikacji. Pamiętaj również o dodawaniu relacji, które w ostatnim czasie są o wiele skuteczniejsze niż np. klasyczne posty statyczne.

Uruchom kampanię płatną

Ten etap twojej strategii warto zaplanować i wdrożyć już na kilka tygodni przed planowaną datą uruchomienia kursu. Płatne kampanie (np. Google Ads czy Facebook Ads) umożliwią ci dotarcie z reklamą kursu do osób o konkretnie określonych cechach i zainteresowaniach. Oczywiście ich uruchomienie wiąże się z koniecznością zainwestowania dodatkowych środków, jednak zwrot z inwestycji może przyjść znacznie szybciej, niż sądzisz. Dlaczego płatne kampanie warto wdrożyć na kilka tygodni przed premierą kursu? Reklamy PPC potrzebują bowiem czasu na optymalizację. Po kilku tygodniach kampanie będą działały najbardziej efektywnie, a ty nie przepalisz cennego budżetu.

Wyślij newsletter do bazy subskrybentów

Twoja baza mailingowa to niezwykle cenna rzecz, dlatego warto o nią dbać i korzystać z niej w przemyślany sposób. Jeśli chcesz zwiększyć szanse na sprzedaż swojego szkolenia, na etapie jego promowania zorganizuj wysyłkę mailingu do swoich subskrybentów. To doskonały kanał dotarcia do osób, które słyszały już wcześniej o twojej działalności i mogą być potencjalnie zainteresowane nabyciem kursu.

Zaplanuj działania remarketingowe

Płatne kampanie to nie tylko reklamy mające na celu pozyskać możliwie najwięcej potencjalnych klientów i ruchu na twoją stronę. To także działania sprzedażowe, które świetnie domykają transakcje. Na ostatnim etapie lejka sprzedażowego powinny znajdować się kampanie remarketingowe, które docierają do osób nie do końca zdecydowanych na zakup twojego szkolenia, ale jednocześnie interesowały się nim w ostatnich dniach czy tygodniach. Remarketing dobrze jest uruchomić na kilka tygodni po publikacji kursu online, aby zebrana grupa liczyła przynajmniej kilkadziesiąt, a najlepiej kilkaset osób.

To był ostatni artykuł naszego nowego cyklu. Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom udało ci się stworzyć swój autorski kurs online, a teraz z powodzeniem dotrzesz do możliwie największej ilości potencjalnych klientów! Dziękujemy, że byłeś z nami i śledziłeś naszą serię. Jednocześnie zapraszamy do obserwowania naszego bloga, na którym regularnie pojawiają się ciekawe i przydatne treści!

Imker
Imker

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️

    email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup